Jestem na forum nowy, szukałem interesujących mnie informacji ale nie mogę znaleźć, więc założylem nowy wątek. Jeśli podobny temat istnieje to proszę o podanie linka - z góry dzięki. Do rzeczy.
Od 3 lat jeżdżę Octavią II 1.9TDI - kupiona nowa - która była chipowana przy przebiegu 50 tyś. km. Fabrycznie 105 KM, na hamowni 114 KM, po chipie ok.160KM. Manual.
Przeróbkę robił Jet-Tronic z Wrocławia. Jestem z przeróbki i auta b zadowolony, pali fajnie, jeździ nieźle - ma 122 tyś.km i nic się nie dzieje. Bezcenne miny kierowców z "mocniejszych" aut... Auto fajne, bagażnik potężny, praktyczne, ceny na serwisie niezłe.
Z tych powodów decyzja o następnej Octavii. To tak wstępem.
Myślę powoli nad 1.8TFSI z DSG, lub 2.0TDI z DSG, lub ewentualnie RS 2.0TFSI z DSG (chociaż najmniej ta opcja bo moim zdaniem zbyt drogi, a mnie spojlery nie kręcą) - szkoda że nie ma w skodzie mocniejszych silników, ale taka pewnie polityka koncernu VW.
Pytania:
1. Czy ktoś z Was ma 1.8 TFSI z DSG - ile to pali tak realnie? Jak się ten silnik sprawuje? Najbardziej przy zakupie myślę o tym silniku.
2. Jaka jest granica wzrostu mocy przy skrzyni DSG? Gdzieś kiedyś czytałem że 2.0TDI (170KM) ktoś robił na ponad 200KM i 400Nm i skrzynia głupiała. Tylko nie wiem czy ta informacja to rzeczywiście prawda.
3. Czy przy zmianie mocy ze 160 KM na 200 KM (bo gdzieś tyle pewnie wyjdzie) zawieszenie daje radę, czy wymaga zmiany? Nie chciałbym go bardzo utwardzać bo mam małe dziecko a przy naszych dziurach jazda staję się męcząca.
4. Czy w ogóle ktoś ma DSG w skodzie, najlepiej z silnikami które wymieniłem i zwiększał moc w aucie? Jak się to sprawuje, czy są jakieś problemy z DSG? Tu na forum znalazłem jeden wątek o DSG, gdzie leszekmw opisywał swoje przygody z DSG, ale nie wiem czy on ma takiego pecha, czy to właśnie po dłubaniu, bo raczej opinie o DSG są dobre. Na tyle dobre że ostatnio sprzedawca w oplu (jeździłem insignią 160KM w dieslu, też ja biorę pod uwagę) stwierdził że na rynku nie ma lepszej skrzyni w tej klasie aut niż DSG Szczery chłopak, albo właśnie zmienia pracę i idzie do VW.
Jedyne informacje z pierwszej ręki o DSG mam od kumpla który jeździ passatem (2.0TDI 170KM), nie grzebany, ale on tylko mówi że miodzio Jedyne co mnie zastanawia to takie dziwne szarpnięcia przy jego DSG - nie wiem czy to jakaś przypadłość jego auta czy taka natura DSG.
Z góry dzięki za pomoc i info.
Pozdrawiam
Jak jezdzisz mniej niz 25tys/rok to 1.8TSI lub 2.0 TSI
Jezdzisz wiecej, moze byc 2.0TDI lub jak nie rusza Cie zostawianie na stacji ponad 250zl co 500km to 2.0TSI, ktory mozna dlubnac mocno.
Ja zrobilem z modem przy DSG jakies 15kkm i jezdzi bez zastrzezen. Gdzie to szarpniecie miales?? Przy szybkim wymuszeniu zapiecia 1 albo wstecznego moze tak byc, ale przy normalnym wrzucaniu nie moze szarpac.
DSG dlubiemy tu bezpiecznie na moce ponad 180KM i momenty plasko 370-380Nm, wiem, ze z momentem ludzie jechali juz dalej, ale to nikomu plasko nie wychodzilo, tylko byla gorka przy np 2500obr/min Moc znosza dobrze -> patrz DSG w 2.0TSI ponad 300KM
Podane wartosci dotycza normalnej jazdy z wlaczona klima, a nie oszczedzaniem paliwa gdzie sie tylko da i jak sie tylko da.
Nie mam pojecia jakie zawieszenie ma 1.8TSI, jesli takie jak 2.0TDI to da rade, hamulce nie duzym kosztem mozna przerobic z przodu zmieniajac jarzma oraz tarcza na 312mm zamiast 288 i ew zaciski z klockami i przewodami w oplocie i bedzie to hamowac naprawde przyzwoicie. Seryjnie hamulce 312mm z przodu maja RSy TDI 170KM i 200KM Pb
To szarpnięcie przy DSG występuje jak auto się toczy, od czasu do czasu czuć lekkie szarpnięcie. Przy normalnej jeździe nie, przy zmianie biegów przez automat - nie, przy zmianie łopatkami - też jest ok.niedługo ma przegląd to zobaczą o co chodzi.
Ja robię ok. 38 tyś km rocznie, wiem że lepiej już TDI brać, ale korci mnie ten 1.8TSI..
A ile masz teraz po zmianach u siebie? Jakie wartości?
Żeby osiagnać średnie spalanie (w cylku mieszanym) powyżej 9l w 1,8TSI to trzeba się bardzo starać.
Ponieważ prawdopodobnie niedługo się rozstanę z moją służbową skodziną, to gniotę ją teraz ile wlezie a z przejechanych od ostatniego resetu licznika 1 400 km średnią mam 8,7 przy czym trasa/miasto jest mniej wiecej 50/50...
Moim zdaniem realne spalanie, bez oszczędzania nawet bym powiedział że z wykorzystywaniem tej dostępnej mocy to: około 10l w mieście i około 8l w trasie.
Jak ktoś jeździ eco, to zejdzie do 6,5 litra w trasie i 8,5 po mieście.
Wczoraj jechałem z wawy do koszalina. Droga paskudna. Miałem obciążone auto (3 osoby + pełen bagażnik). Ponieważ benzyna służbowa postanowiłem sprawidzić ile to pali przy maksymalnym możliwym ciśnięciu (przynajmniej ja już mocniej nie potrafię ). Jechałem tak żeby mieć obroty od 3 500 do 5 500 czasami do 6 500, czyli na trójce od 80 do 120 (czasami do 140), potem czwórka ... Przejechałem tak około 100km, Cisnąłem i hamowałem tuż przed znakiem z ograniczeniem, czyli odwrotność stylu eco... i wyszło 10l
Generalnie uważam, że to i tak bardzo dużo .... , ale na pewno nie wyjdzie średnia 10l lub wyżej w cylku mieszanym. To już by była katastrofa ...
mariuss, Zauwaz ze podalem srednio dla 1.8TSI z DSG :twisted: Ty cisnales w trasie benzyne, pocisnij tak po miescie. Zreszta koledzy tu pisza ile pali jak stoi sie w korkach i nie jest to 8l DSG pali jakies 0,5-1l wiecej od manuala, taka jest prawda.
Ja mam zrobione bardzo spokojnie i jest plaskie 350Nm i gorka na 370Nm i moc cos ~185KM. Mozna wiecej, ale nie bylo takiej potrzeby.
Pali tyle co w podpisie. Cykl mieszany mozna przyjac pol na pol. Po miescie i w korkach jak i bez korkow.
Jak sie toczy 2-5km/h to moze tak byc, bo zasprzegla i rozsprzegla naped, bo to predkosc przy ktorej albo zaraz staniemy, albo zaraz dodamy gazu - normalnie wtedy czlowiek wie co chce i albo doda gazu albo nacisnie sprzeglo, a komputer jasnowidzem nie jest.
Spalanie w mieście:
Przy spokojnej jeździe, bez ładowania się w korki (warszawa), mieszczę się w 9 litrach (1.8TSI+DSG7). Dla porównania, Octa II 2.0TDI 140KM manual przy podobnym stylu jazdy spalała mi jakieś 7,5 litra a Octa II 1.9TDI manual 7 litrów. Jak korki są duże, albo jak jeżdżę szybko, to spalanie wzrasta do 11. Maksimum które uzyskałem, to prawie 14 litrów, ale stałem w strasznych korkach, a jak z nich wyjechałem, to nadrabiałem stracony czas.
Minimum jakie uzyskałem to 5,4 (!) - mega-emerycki przejazd przez Warszawę w nocy.
Trasa:
Przy utrzymywaniu prędkości 90-100km/h da się zejść ze spalaniem w okolice 6 litrów, przy szybszej jeździe 130-140 spalanie wzrasta do ponad 7. Przy pedale gazu wciśniętym do oporu i prędkości cały czas ponad 200km/h spalanie wychodziło ze 13 litrów.
Co do działania DSG: nie działa z taką miękkością jak klasyczne automaty, zdarzają się lekkie szarpnięcia, ale ja wolę DSG.
[ Dodano: Pią 02 Paź, 09 13:17 ]
Zamieszczone przez Maicroft
DSG pali jakies 0,5-1l wiecej od manuala, taka jest prawda.
Ja mam wrażenie, że DSG7 pali jednak mniej od manuala. Zresztą sprawdzałem to, jeżdżąc w 'manualu'
[ Dodano: Pią 02 Paź, 09 13:21 ]
Zamieszczone przez Yarek
Ja robię ok. 38 tyś km rocznie, wiem że lepiej już TDI brać, ale korci mnie ten 1.8TSI
Ja ogólnie to lubię dyszle i lubię nimi jeździć, ale 1.8TSI jeździ się dużo przyjemniej. Więc jeśli spalanie jest dla Ciebie akceptowalne, to bierz, nie będziesz żałował.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
a to jest w ogóle możliwe :?: :lol:
tzn. jest, ale ja wstaję o 5am i o 14 wychodzę z fabryki.
u mnie dłubany BKD z DSG palił w warszawie te 8 litrów mniej więcej ale to jest normalna jazda, bez jakiegoś chorego szczypania się, jak jeździ tym Ola to ma średnią jakieś 6,1-6,5 :lol:
ale ja bym tego jazdą nie nazwał :lol:
na trasie to już wiadomo, jak kto chce, od 3,8 (tempomat, 80, noc) do 10 (wawa->kielce, piątek, remonty, pedal to the metal, milion ciężarówek).
w tych samych warunkach dłubany BXE w manualu pali od 0,5 do 1,5 litra mniej tyle że jest spoooooro wolniejszy.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
miasto w miare spokojne , korków nie za wiele ,klima - 8,7
ostatnia trasa 600km , dynamiczne rozpędzanie , prędkość przelotowa około 140-160 , stanęło na 6,5 litra od warszawy i tak dojechałem nad samo morze, ruch niewielki
spalanie średni na kompie w pozycji2 - 6,5l , z tym że jeżdżę 75% trasa, i ostatnio coraz wolniej niestety.. :evil:
er.wroclaw, mi się nie skrzynia psuła tylko inne duperszmity , co do szarpnięć , występuja , nie wiem tylko dlaczego u jednych sa u innych nie , szarpnięcia związane z redukcja biegów z wyższego na niższy.
generanie na frum passata jest temat o szarpaniu ,ale dotyczy on tylko passatów , nie było tego w skodzie ani w ałdi , wystarczy wpisać dsg na ich forum
czy wziął bym jeszcze raz dsg , na pewno tak , zobacze może się przymierze do czegoś nowego po nowym roku....
czy wział bym diesla - nie wiem , ale na pewno spróbował bym dostac taki samochód benzynowy na kilka godzin na jazdy próbne , pojeździć sobie po swojemu..., ponieważ dla jednego szybko jest zupełnie inaczej jak dla innego...
ale jakby to spalanie wychodziło tak niskie w benzynie jak piszą koledzy to bym pewnie brał , tylko że raczej 2.0 tfsi...chyba ze jest sporo droższy od 1.8.., na razie nie sprawdzałem cen,
ale sądzę że spalanie u mnie było by pewnie wyższe jak u kolegów, bo mi samochody zawsze palą więcej jak innym...
pisałem niedawno passat 2.0 tfsi ale na zwykłej skrzyni automatycznej , amerykanski , zresztą skrzynia bardzo fajna , niewielka różnica ,średnie spalanie około 13 litrów w małej miejscowości bezkorkowej i trasa , lot warszawa - lubartów pełnym ogniem wyszło na koniec koło 17 litrów bodajże..
więc te spalania różne bywają
ale już kiedyś pisałem ze w testowej rs tfsi dsg średnie na 2 było 8.7 litra , byłęm mocno zdziwiony , sam widziałem na własne oczy - błąd tylko że nie spojrzałem z jakiego dystansu
sądzę że te spalanie w mieście 1.8 jest bliższe tego co napisął Yarek, około 11 litrów przy dynamicznej jeździe plus troche korków.
w poznaniu maja chyba rs w benzynie , poproś zeby ściągnęli czy coś na jazdy ..spróbujesz sam
aha moja jest z programem na sam nie wiem ile :diabelski_usmiech , może ze 170KM , może mniej..
U nas w krakowie spalanie jezdząc głównie po miescie wychodzi mi średnio z baku około 8-8.5 l gnojówki (około 540km do rezerwy). Prowadze samochód dynamicznie, często krótkie odcinki na niedogrzanym silniku i korki jak to w małym miescie. Dodam ze obecnie mam 200KM, wczesniej po chipie palił mi tyle samo. Kiedyś wyszło mi około 9l z baku, duże korki, kilka razy autostrada krótkie odcinki po 200, i częste deptanie.
Dzięki wszystkim za informacje.
Teraz mam informacje od użytkowników - a więc najbardziej realne te 9-11 l przy 1.8TFSI pokrywa się z tym co powiedział mi sprzedawca w skodzie (informacje od jego klientów, którzy mają takie auta). Takie spalanie jest do przyjęcia.
Na jazdach w salonie mieli tylko 1.4TFSI i chłopak chwalił że torpeda... no ale to subiektywne oceny, mi się wydaje za słaby, chociaż z ciekawości się przejadę. Czekam aż będzie 1.8 i sam spróbuję.
Pojeździłbym z 20-30 tyś i go podłubał
W każdym razie dzięki serdeczne za opinie.
Pozdrawiam
no to faktycznie kupowanie rechota jest bezsensu...
u mnie był wybór między 2.0 TDI 140KM a 1.8TSI - benzyniak wygrał dużo niższą ceną i przyjemniejszą jazdą, a różnicę w spalaniu w mieście (poniżej 2 litrów) zaakceptowałem.
[ Dodano: Pią 02 Paź, 09 20:58 ]
Zamieszczone przez er.wroclaw
Na jazdach w salonie mieli tylko 1.4TFSI i chłopak chwalił że torpeda... no ale to subiektywne oceny, mi się wydaje za słaby, chociaż z ciekawości się przejadę.
ja na początku też myślałem że za słaby, ale po jednej jeździe stwierdzam, że jest niemal idealny do tej wielkości auta - jeśli ktoś nie potrzebuje jakichś wyśrubowanych osiągów, tylko normalnego auta, to na pewno nie będzie zawiedziony 1.4 TSI
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
no to faktycznie kupowanie rechota jest bezsensu...
u mnie był wybór między 2.0 TDI 140KM a 1.8TSI - benzyniak wygrał dużo niższą ceną i przyjemniejszą jazdą, a różnicę w spalaniu w mieście (poniżej 2 litrów) zaakceptowałem.
Gdybym dziś kupował nowe w salonie to też wybrałbym 1.8TSI ze względu na dużą różnice w cenie do 2.0TDI
ja na początku też myślałem że za słaby, ale po jednej jeździe stwierdzam, że jest niemal idealny do tej wielkości auta - jeśli ktoś nie potrzebuje jakichś wyśrubowanych osiągów, tylko normalnego auta, to na pewno nie będzie zawiedziony 1.4 TSI
Ja nawet nie chcialem wsiadac do 1.4TSI. Ale mialem duzo czasu, sprzedawca namawial, wiec postanowilem sie przejechac. No i zaaaaskoczyl mnie ten silniczek. Dzis mam taki
Z pewnoscia 1.8TSI jest 'szybszy' - moc, dluzszy moment. Ale tez ciut drozszy i ciut wiecej spala.
W 1.4TSI spalanie bylo sporo wyzsze niz katalogowe, ale gdy na liczniku stuknelo 4000km, to cos sie porobilo i spala o 1L mniej. Wczoraj tankowalem i po 560km (360km miasto korki krotkie odcinki + 200km mieszane) wyszlo 8,5L/100km. Komputer pokazywal 8,7L. A jezdzilem bardzo niegrzecznie...
Dzis (niedziela) po 30km jazdy miejskiej spalanie 7,3L/100km.
Gdy skonczy sie gwarancja, jade chipowac - da sie uzyskac 150KM@250Nm
ja na początku też myślałem że za słaby, ale po jednej jeździe stwierdzam, że jest niemal idealny do tej wielkości auta - jeśli ktoś nie potrzebuje jakichś wyśrubowanych osiągów, tylko normalnego auta, to na pewno nie będzie zawiedziony 1.4 TSI
1.4 TSI jest prawie idealny. Na pewno spokojnie daje rade z DSG. Dopiero jak jest zapakowana i są górki, to brakuje czasem kilku koni extra. Jedyny zgrzyt po przejechanych do tej pory 2kkm jest taki, że pali w sumie tyle tyle co Twoja 1.8 TSI heh - w mieście ponad 9l, a u mnie nie ma jakiś wielkich korków, i w trasie nie udało mi się za Chiny Ludowe zejść poniżej 7,3-7,4 :shock: Jakiś niewielki wpływ może mieć ma na to fakt, że mam opony 225 zamiast seryjnych 205, a po mieście robię często krótkie odcinki na zimnym silniku, ale ile to może być...
Co do modów, to czy DSG-7 nie jest czasem skonstruowane na max obciążenie 250 Nm :?: Bo tak coś mi się kojarzy, że gdzieś czytałem. Nawet chyba nowy RS ma w benzynie DSG-6 jaka jest w TDI. 1.8 TSI ma w serii 250 niutków, więc przy automacie to o modach chyba można zapomnieć :?
Jakiś niewielki wpływ może mieć ma na to fakt, że mam opony 225 zamiast seryjnych 205
ja też mam 225/45/17 :wink:
Zamieszczone przez _tm_
A czy 1.8TSI ma "dużą" skrzynię ?
Niestety, 1.8TSI ma skrzynię DSG7 która znosi ponoć tylko 250Nm...
Zamieszczone przez Leniwiec
więc przy automacie to o modach chyba można zapomnieć
myślę, że będzie można zrobić jakiś delikatny program, dołu właściwie nie trzeba ruszać, bo i tak od 2krpm jest wręcz za dużo niutona, wystarczy pociągnąć moment do 270-280Nm powyżej 4krpm i powinno być całkiem przyjemnie
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
myślę, że będzie można zrobić jakiś delikatny program, dołu właściwie nie trzeba ruszać, bo i tak od 2krpm jest wręcz za dużo niutona, wystarczy pociągnąć moment do 270-280Nm powyżej 4krpm i powinno być całkiem przyjemnie
To kiedy robisz program ? I u kogo ?
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Komentarz